Sabtu, 30 Januari 2010

Ternyata Waktu Bergerak Cepat

Assalamualaikum.

Sudah lama saya mengunjungi blog dek sebab kesibukan. Jangan sebut tak ada waktu, tetapi memang kesempatan jua yang menyebabkan, tidak berkesempatan mengeunjungi dan berkongsi cerita.

Ya, beginilah waktu, terlalu cepat berlalu. Sedar tak sedar kita telah masuk ke tahun baru. Maknanya seakan-akan semalam kita berada di tahun 2009, dan bahkan kita merasakan umur kita masih 30tahun, yang dah masuk 31, merasa umur 59 yang yang umur dah 60 tahun. Kadang mungkin kita bertanya, sepanjang tahun lalu, dalam waktu 12 bulan atau atau lebih kurang 48 minggu atau 360 hari (lebih kurang), atau 8640 jam (lebih kurang)apa yang kita telah buat. Maknaya beruntunglah yang memanfaatkannya. Yang membangun bangunan dia nampak, bangunan megah yang ia bangun...yang membuat saliran air nampak ia air mengalir, yang tidak berbuat sesuatu maka ia tidak akan nampak apa. Kita, saya, kita semua...sebenarnya masuk bahagian mana?

Mari...penyesalan sepatutnya tidak kekal penyesalan, mari mudah2an dengan kekuatan dari Allah, kita berazam dan berazam juga buat sebaik mungkin untuk kesempatan yang masih Allah berikan kepada kita. Mudah2an dengan azam dan niat untuk mendapat redha Allah.

Amin.

Tiada ulasan: